Regina vacanţelor tale 

Cazare recomandata de APDT Ph

 

INTERNAŢIONAL. PENTRU VACANŢE CU RENUME

text şi foto: Gabriel Ioniţă
 

   Poate v-aţi întrebat, ca tot omul călător, dacă în spatele unui mare nume de hotel există şi o justificare a unei realităţi concrete sau dacă nu cumva, numele „de botez”  al unei unităţi de cazare, este doar aşa, un joc al imaginaţiei „naşilor”, menit „să dea bine” pe piaţă. Să luăm de exemplu numele "Internaţional", des întâlnit şi foarte drag, se pare, patronilor de hotel din toată lumea.  Răspunsul, sau măcar o parte a lui, îl veţi primi pe Valea Prahovei, atunci când veţi intra în Hotelul Internaţional din Sinaia.

    Acolo, păşind pe mocheta moale din holul recepţiei, veţi înţelege că există locuri în care marca produsului poate modela realitatea până la detaliu, iar numele unui hotel poate fi în mod cert, o formă cu foarte mult fond. De  la intrare şi până la tradiţionalul desk al recepţionerului veţi surprinde, fără a vrea, frânturi de conversaţii, purtate de turiştii aflaţi în hol, sunt cel mai adesea discuţii purtate în franceză, engleză, italiană sau spaniolă, de către călătorii veniţi în vacanţă din toată lumea şAceasta este fără doar şi poate o atmosferă… internaţională.
    De fapt această satre de fapt, reconfortantă, am regăsit-o şi noi, cei de la APDT Prahova, peste tot în complexul hotelier, în restaurantul tirolez sau în cel italian, în camerele spaţioase decorate şi dotate conform standardelor… internaţionale, la spa, la piscină sau la bawling, peste tot am întâlnit ceva legat de conceptul… internaţional.
    Cu toate acestea, farmecul locaţiei nu este dat doar de această corelare fericită între brand şi starea de spirit  a locului ci şi de oamenii ce deservesc acest hotel şi, vorbim aici, de fetele de la hosekeeping care trebăluiesc toată ziua prin camere, care schimbă şi aranjează la dungă aşternuturile pe pat, care dau cu aspiratorul şi lustruiesc tot ce le iese în cale, astfel încât, în urma lor, după cum spune o vorbă românească, poţi să „lingi miere”. Vorbim de ospătarii atenţi care cu solicitudinea lor fac mesenii să se simtă în largul lor, vorbim de bucătarii care gătesc senzaţional şi aduc pe masa turiştilor preparate delicioase făcute din cele mai atent selecţionate materii prime. Ştiaţi că blatul de pizza este preparat aici cu făină adusă din Italia? Comandaţi o porţie de spaghete şi veţi mânca la fel ca orice napolitan, un preparat peninsular veritabil! Că să nu mai spunem de Tafelspitz, rasolul de vită care te va purta, gastronomic, direct la poalele Munţilor Alpi, în Tirol.
    Oamenii atrag oameni şi uite aşa, numele Internaţional, a devenit renume iar hotelul din Sinaia, care şi-a asumat această denumire, adună de mai bine de 40 de ani, peste 30.000 de turişti anual. Din 1983, când a fost deschis, şi până acum, hotelul a trecut şi prin bune şi prin grele însă anul său de răscruce a fost 2011, atunci când, după câţiva ani de renovări, a fost redeschis cu un aspect complet modernizat, la standardele şi pretenţiile actuale din turismul… internaţional.
    „Aspectul camerelor, curăţenia, eleganţa, confortul şi utilităţile pe care turiştii le au în camere, priveliştea pe care ei o pot admira de pe balconul din cameră, toate acestea la un loc sunt atuurile noastre” – ne spune directorul de vânzări, Marius Vînătoru, care, cu siguranţa celui ce stăpâneşte cifrele, adaugă: „ De fapt, Hotel Internaţional Sinaia, cu cele 180 de camere ale sale, este cea mai mare unitate de cazare, integral renovată, la nivel de patru stele, de pe Valea Prahovei. În 2015 am găzduit peste 35.000 de turişti, din care peste 30% au fost străini. Pe booking.com, la peste 1600 de comentarii venite de la turişti, avem calificativul „superb”, cu o nota de 9.1, iar tripadviser.com, tot pentru aprecierile venite din partea clienţilor, ne-a acordat, anul trecut, distincţia „Certificat of Excellence 2015”!
    Este evident că ne aflăm în faţa unui performer pe piaţa hotelieră, a unui business de succes şi este normal să vrei să afli care ar fi ingredientele acestor rezultate. Fără nici o reţinere, Marius Vînătoru ne împărtăşeşte din experienţa sa profesională:
    „Pe de-o parte succesul nostru ţine de stabilitatea şi constanţa în prestarea serviciilor. Nu poţi atinge standarde înalte de calitate dacă nu ai constanţă în derularea serviciilor, nu poţi avea rezultate mulţumitoare dacă îţi faci treaba doar în perioadele de vârf de sezon ca mai apoi, în perioadele mai slabe, să cobori ştacheta. Pentru Hotel Internaţional Sinaia, tot timpul anului, serviciile au acelaşi obiectiv, anume acela de a fi la cel mai înalt standard. 
    Noi avem patru mari grupe de servicii. În primul rând cazarea. Aici ne-am zbătut ca încă de la intrarea turistului în locaţie, acesta, să aibă la îndemână toate facilităţile. Aşa se face că din acest an avem o parcare ultra spaţioasă în care, pentru cele 180 de camere, avem 180 de locuri de parcare. La recepţie avem lucrători foarte buni, inimoşi, frumoşi  care preiau clienţii cu multă ospitalitate şi le oferă cele mai bune variante de cazare, precum şi alte informaţii  şi servicii legate de hotel şi staţiune. Camerele, pentru că au o frumuseţe şi un confort aparte, le întreţinem cu o grijă aparte.
    Serviciile de masă pentru turişti sunt şi ele o permanenţă în menţinerea calităţii. Avem trei restaurante pe care le-am profilat, pe fiecare în parte, pe un specific diferit şi cât mai original. Restaurant Tirol cu specific austriac, Cucina Sofia, cu bucătărie italiană şi Restaurant Panoramic cu preparate internaţionale sau tradiţional româneşti. Principala grijă aici este ca bucătăria să fie aprovizionată tot timpul cu cele mai proaspete şi mai bune legume şi produse de carmangerie. Furnizorii au fost îndelung şi atent selecţionaţi, iar dovada că lucrurile stau bine este comportamentul consumatorilor, avem turişti care vin, de la sute de kilometri, special pentru a mânca un prânz sau o cină la noi.
    Divertismentul este o altă gamă de servicii pe care o administrăm cu mare atenţie. Aici am îmbinat activităţile sportive cu cele de relaxare, pe de o parte  avem zona de bowling şi biliard unde turiştii îşi găsesc amuzamentul în mici întreceri prieteneşti, iar pe de altă parte avem zona de wellness cu spa, piscină,  cu jacuzzi şi saună unde oamenii se relaxează într-o ambianţă elegantă. Ambele zone sunt foarte bine întreţinute pe tot timpul anului, iar clienţii hotelului beneficiază de toate facilităţile, de la duşuri şi vestiare, la halate şi papuci de baie.
    La acelaşi nivel cu celelalte categorii de mai sus se află serviciile destinate organizării de conferinţe. Avem 11 săli pe care ne-am îngrijit să le dotăm impecabil cu toată aparatura şi tehnologia actuală, necesară comunicării. Calitatea acestor servicii ne aduc foarte mulţi clienţi din zona corporate, pe parcursul întregului an. Dar atenţie, chiar dacă zona corporate ne asigură un flux constant de vizitatori pe parcursul întregului an, la nivel de hotel, în strategia vânzărilor targetăm toate celelalte categorii de turişti.
    Pe de altă parte succesul unui hotel stă în promovare. De exemplu în ultimul an am participat la foarte multe târguri de turism, la Bucureşti, Chişinău, Tel Aviv, Berlin, Paris şi Sevilla. Feedback-ul nu s-a lăsat mult aşteptat, ca urmare a participării la evenimentul expoziţional din Israel, numărul turiştilor veniţi din această ţară a crescut, în acest an faţă de anul trecut, cu 15 %.
    Şi ar mai fi ceva. În paralel cu toate acestea ne gândim şi la viitor. În jurul nostru totul se schimbă, lucrurile evoluează, nu poţi sta pe loc. La Hotel Internaţional Sinaia se lucrează la un nou şi ultramodern centru spa pe care îl vom inaugura cel mai târziu la începutul anului 2017.
    Tot ce am prezentat mai sus ţine de noi, dar succesul nostru se datorează şi altor factori. Să nu uităm că Valea Prahovei, în general, şi Sinaia, în particular, sunt destinaţii turistice de top în România. Sinaia după doi ani de renovări urbane şi investiţii în infrastructura turistică şi-a recăpătat strălucirea şi renumele său de Perlă a Carpaţilor. De exemplu inaugurare telegondolei
 Sinaia –Cota 1400 am resimţit-o imediat, la modul pozitiv, prin creşterea vânzărilor la cazare. Este foarte important pentru business ca o unitate de cazare să funcţioneze într-o staţiune montană cu grad de dezvoltare dinamic.”

    Cu siguranţă că toate cele povestite de Marius Vânatoru au menirea să ne lămurească că succesul înseamnă, înainte de toate, viziune, muncă şi lucru în echipă! Că truda de a transforma un nume, fie el şi Internaţional, într-un brand de succes implică  perseverenţă, consecvenţă şi organizare. Şi ca totul să fie clar, înainte de a încheia, am să spun două vorbe şi despre Marius Vînătoru, omul pe care l-am cunoscut la Internaţional Sinaia. Practic viaţa sa profesională se identifică cu cea a hotelului în care lucrează. Aici a început activitatea în turism, în 1992,  când încă nu împlinise 19 ani. Exemplul pe care l-a urmat a fost chiar al mamei sale care lucra în turism. A început ca bellboy, apoi a făcut cursurile de specializare în meseria de recepţioner şi apoi pe cele ale facultăţii de management  în turism, pentru ca acum să ocupe poziţia de manager vânzări. O carieră a unui om de succes ce completează cu modestie o echipă performantă a cărei reuşită majoră, continui să o spun, este transformarea unui nume devenit aproape comun  în lumea hotelieră, într-un brand plin de substanţă şi de viaţă.
    La urma urmei cine ar refuza un job la Hotel Internaţional din Sinaia? Dar o vacanţă ?!

Hartă Sinaia

Newsletter
Unitatiti de cazare:
Localitate:
Tip cazare :
Clasificare :
Restaurante:
Localitate:
Restaurant cu specific :
Club / Pub / Cafenea:
Localitate:
Tip locatie:
Evenimente:
Localitate:
Tip:
Perioada: